Feeds:
Innlegg
Kommentarer

Archive for 10. april 2008

Valpene vokser :D

Da er det vel på tide med en oppdattering 🙂 husker faktisk ikke når jeg skrev sist eller hva jeg skrev 😀 dagene har gått i ett for meg 🙂 Startet jo med at min onkel Hans Petter kom oppover på fredagen 4 april sammen med Enzo Max 😀 Enzo var en livlig krabat som fikk passet sitt påskrevet av en høy gravid My når han løp rundt henne på stua og bjeffet. Da fikk gamla nok og fortalte han noen ord :0 Såklart ble det litt hyl og skrik men det gikk fort over men så han passet seg bedre i ettertid når det gjalt hundene han møtte på 😀

Satt å hadde snakket med onkelt til ca 24.00 da sa jeg at det for min del passet å finne senga. My hadde startet å pese i 19.30 tiden så jeg så for meg valper i løpet av natten 😀 å det stemte da det… I 03.45 tiden startet hun en i herdig slikking og vasking av seg selv der bak! tokk henne med meg ned på stua og bort i valpekassen. Onkel hadde hørt at vi var gått ned kom luskene etter litt over 4 og etter ca 1 time kom den første valpen til verden. En hannvalp, rød tricolor med lang hale. Etter ca 45 min. kom valp nr 2, å en hannvalp, rød tricolor men denne gangen med stomp hale og etter ca nye 45 min kom den siste valpen. En tispe med blue merle farge og stomp hale 😀

Akk ja det var ikke mange valper det nei og jeg var nok litt lei meg for jag hadde håpet på et større kull som det siste kullet til My. Droppet jo å stresse med paringen på ho Aida så da blir det ikke så mange som får valp denne gangen 😦

Onkel reiste igjen på lørdagen. Gaute kjørte jeg til en kamerat i halv 5 tiden og han overnattet hos han til Søndagen så det ble en stille og rolig kveld for My. barna og meg.. Jeg lå på sofaen den første natta og jeg skal si jeg drømmer om en ny soffa nå. Med en vond skulder i tillegg så ble det ikke mye god søvn skal jeg si 😦

Hentet Gaute i halv 3 tiden på Søndagen og kjørte direkte nedover bygda og hentet Gard. My ble med oss som en liten avslappning fra valpene men mest synes hun synd på seg selv 🙂 Fikk besøk av naboen utpå kvelden og fant på nytt sofaen når det nærmet seg natta 😦

Mandagen kom, Gaute dro på skolen og jeg måtte en tur på Skei for å handle mat m.m. Dagen gikk kjempe fort, Gard er kjempe flink med valpene og My, bryr seg faktisk ganske lite. Er en å annen tur bort til kasse kanten og klapper litt på My og vil såklart gi henne leker men utenom det så får de være i fred 😀 I løpet av Mandagen bestemte jeg meg for at Heidi skulle få kjøpe tispen, noe Heidi jublet over 😀 Veide valpene å på Mandagen å de legger på seg og tyngden følger den rekkefølgen de ble født 😀
My er flink med valpene men ennå noe uforsiktig når hun skal legge seg hos dem så jeg liker å passe på dem 😀

Tirsdagen, kom og gikk uten at noe større ble gjort 😀 Vel Gard var på 1 års kontroll og fikk to sprøyter. Helsesøster og lege var kjempe fornøyde over hans utvikling. Han hadde lagt på seg fant de ut men han hadde ikke vokst hihi er det mulig. Vel han ville jo ikke akkurat ligge å strekke seg ut da så han ble på det samme målet som sist 🙂 Ellers så lot en av hannvalpene bli reservert da eier bor nærme meg 😀 å jeg vil gjerne ha hundene nærme 😀

Onsdag var det baby svømming, jeg ble heller ikke med denne gangen, var hos legen tidligere på dagen og fikk beskjed om å på nytt ta det med ro 😀 betennelse i muslker og sener i begge skuldrene men mest på venstre siden 😦 Leverte derfor Gard hos Thomas, dro og bytta bil ( L.R hadde hatt et nytt lite besøk hos Ribi for å få ny visker motor og ny vifte rem) og dro å trente litt med Aiko 🙂 Han har gjort STORE fremskritt på de siste treningene 😀 gleder meg til å gå LP med han igjen snart 😉 Trente på ulike delmomenter innen Lp kl 2 og 3 men manglet for eks hopp hinderet så noen ting lot vi være 😀

Etter treningen med Aiko dro jeg hjem, snakket litt med Gaute som satt valpe vakt og så dro jeg til Løkken der det møtte 13 mann med hund for å trene 😀 Går jo igjennom ulike ting innen apellmerket samt at jeg prøver å forme det sosialt 😀 utrolig gøy å se hvordan flere hunder har utviklet seg i løpet av den tiden jeg har vært på Løkken og trent sammen med disse folkene 😀

Trine og Ezzy kom å og Trine lurte på om Ezzy kunne komme til meg en stund nå da hun jobbet mye for tiden 😀 å såklart får Ezzy komme hjem 😀 Så nå er Ezzy her hos oss. My fortalte henne i dag tidlig at hun hadde bare å roe seg ned og finne plassen sin i flokken 😀 så utrolig godt å ha en så trivelig gjeng med hunder 😀

I skrivende stund venter jeg på at Bente skal komme en tur på besøk og at sylte labbene skal bli ferdig kokt 😀 hundene digger syltelabber 😀

Vi snakkes

Hade

Read Full Post »